امنیت تاچ آیدی و فیس آیدی

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2593

آیا فناوری تشخیص چهره و اثر انگشت همیشه ایمن است؟

اپل مدعی است که تاچ آیدی و فیس آیدی امن است که در بیشتر مواقع این ادعا درست است. احتمال آن خیلی کم است که یک غریبه بتواند قفل آیفونتان را باز کند. اما این تنها مسئله ای نیست که در مورد آن باید نگران بود. بیایید بیشتر مسئله را بشکافیم!

اگرچه آیفون از روش های متفاوت احراز هویت بیومتریک استفاده می کند، ولی تاچ آیدی و فیس آیدی خیلی به هم شباهت دارند. زمانی که می خواهید وارد آیفون شوید، چه با نگاه کردن به دوربین جلو یا قرار دادن انگشتتان روی سنسور لمسی، آیفون اطلاعات بیومتریک را با آنچه که در "سکیور اینکلیو" ذخیره شده مقایسه می کند (سکیور اینکلیو"the Secure Enclave" پردازنده ای جداست که تنها هدف آن ایمن نگه داشتن آیفون است.). اگر چهره یا اثر انگشت شما مطابقت کرد، آیفون باز می شود در غیر این صورت وارد قسمت پسوورد می شوید. در حالی که مراحل گفته شده در بالا به نظر خوب دیده می شوند، آیا امن هستند؟

فیس آیدی و تاچ آیدی عموما امن هستند

به طور کلی تاچ آیدی و فیس آیدی امن هستند. اپل می گوید امکان شانس 1 در 50000 وجود دارد که اثر انگشت فرد دیگری اشتباها آیفون را باز کند و همچنین شانس 1 در 1000000 وجود دارد که فرد دیگری با تشخیص چهره این کار را انجام دهد. احتمال باز کردن پسوورد آیفون، اگر چهار رقمی باشد 1 در10000 و اگر شش رقمی باشد 1 در 1000000 می باشد (در صورتی که قبل از باز شدن آیفون سه بار امتحان کرده باشند).

احتمال اینکه فردی آیفون شما را بردارد یا بدزدد و بتواند با اثر انگشت، تشخیص چهره یا حتی حدس زدن پسوورد، آن را باز کند بسیار بسیار کم است.

تنها موردی که وجود دارد دوقلو های یکسان یا خویشاوندانی هستند که شباهت بسیار زیادی به یکدیگیر دارند که احتمال باز کردن آیفون با تشخیص چهره را افزایش می دهند. البته دوقلو های یکسان تنها 0.003 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند که این ریسک در مورد بقیه صدق نمی کند. اگر این مسئله ایست که شما را نگران می کند، می توانید فیس آیدی را خاموش کرده و از پسوورد استفاده کنید.

اما حفاظت از این نفوذ های احتمالی تنها مسئله ی نگران کننده نیست که باید به آن توجه کرد.

فیس آیدی و تاچ آیدی هنگام تعرض های هدفمند آسیب پذیرند

مشخص شد که احتمال اینکه یک غریبه بتواند آیفون شما را باز کند تقریبا غیر ممکن است؛ اما اگر شما قربانی یک تعرض یا زورگیری شوید قضیه مقداری متفاوت می شود.

فیس آیدی و تاچ آیدی هردو کاملا آسیب پذیرند اگر شما را به باز کردن آیفون مجبور کنند، چه با قرار دادن انگشتتان روی سنسور(هنگامی که خواب آلود هستید) یا با مجبور کردن به نگا کردن به صفحه ی آیفون؛ و این دو تعرض خیلی راحت تر صورت می پذیرد تا اینکه کسی را مجبور به دادن پسوورد کنند.

مورد دیگر در مورد اثر انگشت های تقلبی یا فیک است که تاچ آیدی در این مورد هک شده است. محققان توانسته اند با استفاده از اثر انگشت تقلبی هر دستگاه محافظ شده با تاچ آیدی را باز کنند. پژوهشگران این تکنیک را "همه چیز جز بدیهیات" نامیده اند.

به طور کلی چیزی که هکرها نیاز دارند یک کپی کامل از اثر انگشتتان با رزولوشن بالا و غیر نقاشی شده با تجهیزات گران قیمت است. در تئوری، کسی که واقعا می خواهد به آیفون شما دسترسی پیدا کند از روش می تواند؛ حتی اگر یک عکس از اثر انگشت شما داشته باشد. مسئله ای که مهم است این است که اطلاعات داخل آیفون بسیاری از مردم ارزش آن را ندارد که این چنین مورد حمله قرار گیرد.

همچنین، اگر اطلاعات ارزشمندی دارید، قدم های دیگری برای حفاظت از اطلاعات شما وجود دارد. این روش آنطور نیست که سریعا توسط غریبه ای انجام شود.

فیس آیدی هنوز هک نشده اما واقع بینانه نگاه کنیم، در آینده شاهد حملاتی که به تاچ آیدی شده خواهیم بود. هکرها چندین هزار دلار صرف این کار کرده اند اما هنوز موفق نشده اند؛ اما به این معنا نیست که این کار شدنی نیست.

هیچ روش احراز هویتی به طور کامل از هکر ها ایمن نمانده است. همیشه معایبی هستند که می تواند از آن استفاده شود؛ مهم این است که چقدر آسان می توانند از آن سوء استفاده بکنند.

هیچ چیز شما را از دولت محافظت نمی کند

هیچ مقدار محافظتی از شما در برابر دولت نمی شود. نه تنها آن ها میتوانند به صورت قانونی شما را مجبور به باز کردن آیفون کنند، بلکه با استفاده از ابزار هایی مانند کلید خاکستری "GreyKey" نیز می توانند به اطلاعات شما دسترسی یابند. کلید خاکستری ظاهرا می تواند پسوورد هر دستگاه iOS را کرک کند که باعث می شود تا تاچ آیدی و فیس آیدی غیر قابل استفاده شود.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

به طور خلاصه، تاچ آیدی و فیس آیدی برای عموم کاربران بسیار مناسب و ایمن است، خصوصا اگر با یک پسوورد قوی پشیبانی شوند؛ اما اگر مورد تعرض هکرها یا دولت شوید، برای مدت زیادی از اطلاعات شما محافظت نمی کند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید