امنیت بیشتر در iOS 13

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 634

وقتی برنامه ها در حال ردیابی مخفیانه شما هستند، iOS 13 به شما اخطار می‌دهد

اپل به برنامه های آیفون و آیپد که بدون اطلاع در حال ردیابی شما هستند پایان می‌دهد.

اپل تعدادی از خصوصیات بسیار جالب و بسیار مورد نیاز برای حفظ حریم خصوصی را به iOS 13 اضافه کرده است و یکی از بهترین روش‌ها نحوه اطلاع‌رسانی سیستم عامل در مورد برنامه‌هایی است که حرکات شما را ردیابی می‌کنند. این کار از طریق یک پنجره ، مانند تصویر زیر انجام می‌شود.

ios 13 امنیت

 

این گزینه به شما امکان می‌دهد که ردیابی را در پس زمینه ادامه دهید، یا اینکه فقط در هنگام استفاده از برنامه امکان ردیابی را فراهم کنید. این قابلیت برای حفظ حریم خصوصی بسیار مفید است و می‌تواند به برنامه‌های سطحی که ممکن است فراموش کرده باشید سطح امنیتی‌شان را چک کنید، اهمیت دهد. تنها اشکال ظاهر شده در این حالت اگر مجبور باشید با آن سر و کار داشته باشید چاره‌ای نیست که بخواهید دوباره آن را به شما یادآوری کند، که این یک ویژگی خوب است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و جالب توجه در iOS 13 ، نحوه اخطار سیستم عامل به شما درمورد برنامه‌هایی است که از بلوتوث برای انواع چیزهایی استفاده می‌کنند که به پخش صوتی هدفون یا بلندگو مربوط نمی‌شود. به طور خاص، بلوتوث توسط شرکت‌ها برای ردیابی کاربران از طریق چراغ‌های بلوتوث استفاده می‌شود.

 

ios 13 امنیت

 

شایان ذکر است که اگر دسترسی برنامه‌ای از طریق بلوتوث را قطع کنید، این مانع از پخش شدن صدا نمی‌شود، زیرا این یک ویژگی جداگانه است. به احتمال زیاد این اخطار‌ها در بسیاری از برنامه‌هایی که فکر می‌کنید که چندان خطری برای امنیت شما ندارد نیز نمایش داده شود. در کل باید گفت این انتخاب اپل می‌تواند بسیار کارآمد و حیاتی باشد و امنیت iOS را چند برابر کند.

 

منبع: ZDnet

 

سپاس از همراهی شما...

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید