اقدامات بعد آب خوردگی آیفون

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 4066

اگر آیفون شما در معرض آب قرار گرفته است، حتما این مطلب را مطالعه نمایید

تا بحال همه ما مشاهده کرده ایم که حتی به طور ناخواسته گوشی ما در معرض آب قرار گرفته و یا بر روی آن آب ریخته است و حتی در درون آب افتاده است. معمولا در این زمان دچار استرس فراوانی می شویم زیرا هم قیمت گوشی های هوشمند بسیار بالاست و هم اینکه بیشتر رمزها و اطلاعات ما در تلفن همراه هوشمندمان وجود دارد. پس باید همیشه سعی کنیم که در فواصل زمانی کوتاه از تلفن همراه خود بکاپی داشته باشیم تا اگر زمانی اتفاقی برای تلفن همراه مورد نظر پیش آمد بتوان به آن اطلاعات نیز دسترسی داشت. در صورتی که نیاز دارید تا آموزش کامل تهیه بکاپ از آیفون خود را فرا بگیرید، می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

جهت مشاهده آموزش تهیه بکاپ از آیفون خود کلیک کنید.

حال به این موضوع می پردازیم که اگر گوشی تلفن همراهی درون آب افتاد باید چه مراحلی را طی نماییم.

مهمترین موضوع بعد از آب خوردگی تلفن همراه حفظ آرامش می باشد چون اگر شما آرامش خود را از دست دهید سرعت عملتان برای انجام اقدامات مورد نظر بسیار کاهش پیدا می کند.

1- در ابتدا پس از خارج کردن تلفن همراه از آب آن را خاموش کنید به طوری که فرض کنید از طریق درگاه های سوکت شارژ و اسپیکر و میکروفن آب وارد گوشی شده است و درون گوشی آب وجود دارد.

2- اگر تلفن همراهتان اپل است که نمی توان باتری آن را جدا کرد ولی اگر دستگاهی می باشد که باتری آن قابل جدا شدن است حتما باتری آن را جدا کنید و سپس باتری و گوشی را درون یک دستمال و یا پارچه با قابلیت جذب بالای آب قرار دهید.

3- در این مرحله سیمکارت را از درون گوشی خارج کنید و آن را درون یک دستمال قرار دهید. علت خارج کردن سیمکارت به این دلیل است که اگر شماره ای در داخل آن موجود می باشد از دست نرود و سلامت سیمکارت حفظ شود و همچنین اگر لوازمی مانند شارژر یا هنذفری و قاب به دیوایس متصل است از آن جدا کنید.

4- حال سعی کنید گوشی را به طور کامل خشک نمایید تا اگر مقدار آبی بر روی فضای خارجی آن قرار دارد وارد گوشی نشود و حتی در صورت امکان سعی کنید اگر آب به داخل گوشی نفوذ کرده است آن را تکان ندهید تا بر روی دیگر بخش های داخلی گوشی وارد نشود.

5- در این مرحله با استفاده از یک جاروبرقی آب درون گوشی را به سمت بیرون میکشیم. سعی کنید جاروبرقی را در فاصله مناسبی از گوشی قرار دهید و از طریق درگاه های سیمکارت میکروفن و اسپیکر مایع نفوذ شده به گوشی را خارج نمایید.
نکته: استفاده از سشوار یک روش نادرست می باشد زیرا در این صورت مایعی که به درون گوشی نفوذ کرده است بر روی قسمت های دیگر گوشی می رود  و باعث آسیب های جدی تری نیز می شود.

6- پس از اینکه مرحله 5 را در زمان 10 تا 15 دقیقه سپری کردید گوشی خود را درون برنج قرار دهید و در هر ساعت گوشی را جابه جا کنید تا رطوبت موجود در آن خارج شود. حال می توانید گوشی را در معرض گرمای متناسب یا در مقابل آفتاب قرار دهید.

7- پس از چند ساعت که مراحل بالا را به صورت درست انجام دادید و از خارج شدن رطوبت آن اطمینان حاصل کرید آن را درون یک حوله یا پارچه با توانایی جذب رطوبت بالا به مدت یک شبانه روز قرار دهید.

8- حال می توانید گوشی خود را روشن کنید و پورت های آن را تست کنید.
امیدواریم مراحل بالا را با موفقیت کامل طی نموده باشید.

اگر در این زمینه سوالی داشتید می توانید با شرکت اپل سرویس ایران تماس برقرار نمایید. ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید