افشای رازهای USB_C آیپد پرو

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 3324

قابلیت USB_C یکی از مطالب خبری در کنفرانس خبری اپل است که درماه اکتبر برگزار شد. انتشار این خبر تنها با یک عکس صورت گرفت و مطالب دیگری در این خصوص ارائه نشد، درادامه به بررسی بیشتر این قابلیت می پردازیم.

قابلیت های پورت USB_C چیست؟

سری جدید آیپد پرو با دو مدل روانه بازار شد. که این دو مدل 11 اینچی و 12.9 اینچی می باشند، و برخلاف سری های قبلی عوض پورت lightning از پورت USB_C بهره برده اند. توسط این قابلیت جدید آیپد پرو براحتی به انواع مختلف دستگاه ها وصل می شود ولی نمی توان گفت که تمامی محدودیت ها برطرف شده است. درعین حال توسط این پورت آیپد پرو به آسانی به نمایشگرهای خارجی، دوربین و بقیه لوازم جانبی متصل می شود.

در لپ تاپ های کمپانی اپل، مدل همه پورت های USB_C از مدل پورت thunderbolt 3 (به غیر از مک بوک های 12 اینچی) می باشد که با استفاده از پهنای باند و قدرت خود امکان استفاده همزمان از چند نمایشگر را فراهم می سازد. ولی  پورت آیپد پروها از جنس thunderbolt نمی باشد. بلکه یک پورت USB_C 3.1 Gen 2 است. ممکن است که شما تفاوت این پورت ها را ندانید.

این پورت ها قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه را دارد. این سرعت انتقال بسیار قدرتمند است که در نتیجه آن آیپد قادر است یک مانیتور 5k را در60 فریم در ثانیه را پشتیبانی نماید.

هر صفحه نمایشی با هر کیفیتی که دوست داشتید به آیپد پرو محبوب تان وصل کنید.

سری جدید آیپد پرو ها قادر به اتصال مستقیم به نمایشگرهایی که از پورت USB_Cبهرمند هستند، می باشند. برای اینکار یک کابل USB_C را از یک سمت به آیپد و از سمت دیگر به مانیتور خارجی مثل نمایشگر 4k LG UltraFine متصل نمایید. آیپد توانایی پشتیبانی از خروجی HDR10 را نیز دارد. به دنبال این قابلیت می تواند همه طیف های رنگی که مانیتور inch LG 27UK850 27_27 نمایش می دهد را ساپورت کند.

برای اتصال نمایشگرهای قدیمی که پورت USB_C ندارد، چه کاری باید انجام بدهیم؟

برای اتصال به مانیتورهای قدیمی که ازپورت هایی نظیر HDMI بهره مندهستند، باید از دانگل یا آداپتوری که برای اینکار مورد نیاز است استفاده کرد. آیپد پرو قادر به پشتیبانی از آداپتور خروجی با HDMI 2.0 و حداکثر رزولوشن 4k در 60Hz، HDR10ویا Dolby Vision می باشد.

آداپتور USB Multi-Port AV Multiportکمپانی اپل می تواند یک دانگل مناسب برای پشتیبانی از پورت HDMIباشد. می توان با اتصال این پورت به آیپد پرو از آن به عنوان یک خروجی HDMI با کیفیت 4k در 30HZ استفاده نمود. درضمن پورت USB_Cقابلیت تبدیل به VGA را نیز دارد.

هر دستگاهی را دوست داشتی با پورت USB_C آیپد پرو شارژ کن

این پورت USB_C در آیپد پرو خروجی الکتریسیته ای برابر 7.5 وات دارد، از این رو در صورت داشتن دانگل تبدیل USB_C به lightning قادر خواهید بود گوشی آیفونتان را با آیپد پرو شارژ نمایید. همچنین می توان با اتصال دو آیپد پرو به هم آیپد پرویی که شارژ کمتر دارد را شارژ نمود. گوشی های اندروید نیز می توانند به وسیله یک دانگل به آیپد پرو وصل شده و شارژ شوند.

انتقال اطلاعات از دستگاه های دیگر

در حال حاضر سری جدید آیپد پرو قادر به پشتیبانبی از هیچ حافظه جانبی نیست. درصورت اتصال فلش USB_C به آن آیپد قادر به شناسایی فولدرهای اطلاعات نبوده و درنتیجه نمی توانید اطلاعات آن را ببینید. این یک محدودیت است که ios 12.01 کمپانی اپل بوجود آورده است و به کارکرد USB_Cمربوط نمی شود.

در صورت اتصال فلش یا هارد خارجه به آیپد پرو قادر خواهید بود به اپلیکیشن photos رفته و عکس و ویدیو موجود در ان را به آیپد انتقال دهید.

اینترنت کابلی داری؟می خواهی کیبورد خودت را به آیپد متصل کنی؟باUSB_Cاصلا نگران نباش

بسیاری از کاربران از آیپد پرو خود به جای کامپیوتر رومیزی استفاده می نمایند و تمایل به اتصال کیبورد خود به آن دارند. آیپد پرو 2018 قابلیت پشتیبانی از کیبوردهایی که اتصال USBدارند، را دارد. کیبوردهای بلوتوثی اپل و یا کاور smart keyboard folio گزینه های پیشنهادی برای این کار هستند ولی درصورت تمایل می توانید از کیبوردهای دلخواه خود استفاده نمایید. درضمن علاوه براین از کابل های شبکه اینترنت نیز می توان استفاده کرد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید