احتمال لغو کنفرانس اپل 2020 به دلیل ویروس کرونا

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 756

آیا اپل مجبور است به دلیل کرونا WWDC 2020 را لغو کند؟

کنگره جهانی موبایل از نخستین رویدادهای مهم بین المللی امسال بود که به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا لغو شد. اکنون با گسترش شیوع ویروس کرونا، تصمیمات سخت‌تری اتخاذ شده است. با توجه به نزدیکی ماه ژوئن و برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC 2020) و حضور شرکت‌کنندگان از سراسر جهان، آیا اپل این رویداد جهانی را لغو می‌کند؟

دو روز پیش، فیس‌بوک اعلام کرد که کنفرانس توسعه دهنده F8 خود را - که هر ساله در ماه می اتفاق می‌افتد - لغو کرده است و دلیل آن اولویت داشتن سلامتی و ایمنی شرکای توسعه دهنده، کارمندان و هرکس که به F8 کمک می‌کند، است.

در همین حال، مایکروسافت اعلام کرد که آخرین شرکت بزرگی است که از کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی 2020 که برای ماه آینده برنامه ریزی شده، خارج می‌شود.

برگزارکنندگان المپیک 2020 توکیو نیز در یک نقطه سخت گرفتار شده‌اند و سازمان بهداشت جهانی هم اکنون در حال مشاوره در مورد این موضوع است. یکی از اعضای کمیته بین‌المللی المپیک خاطرنشان کرد: اگر بازی های تابستانی را که برای 24 ژوئیه تا 9 اوت برنامه ریزی شده است لغو کنید، احتمالاً دوباره برنامه ریزی نخواهند شد.

احتمال لغو کنفرانس اپل 2020 به دلیل کرونا

دیک پوند، عضو ارشد کمیته و قهرمان سابق شنا در کانادا، گفت که اگر اثبات شود که برگزاری المپیک در تابستان امسال با وجود شیوع کرونا ویروس خطرناک خواهد بود، برگزارکنندگان به احتمال زیاد آن را لغو می‌کنند و به کلی برگزار نخواهند کرد.

در حالی‌که شیوع کرونا ویروس در ایتالیا و دیگر نقاط جهان در حال افزایش است، مقامات CDC در ایالات متحده هشدار می‌دهند که احتمالا تا قبل از برگزاری مراسم اپل این ویروس در بیشتر ایالت‌ها پیشروی می‌کند. (نیویورک تایمز)

دکتر نانسی مسیونیر، مدیر مرکز ملی ایمن سازی و بیماری‌های تنفسی، در یک نشست خبری گفت: این مسئله خیلی مهم نیست که آیا این اتفاق رخ خواهد داد، بلکه بیشتر سؤال این است که دقیقاً چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

با وجود این همه پیچ و خم، اپل در مورد آنچه باید با کنفرانس اپل امسال انجام دهد، طبق معمول در ماه مارس گزارش می‌دهد و تاریخ مراسم را هم اعلام می‌کند.

لغو کنفرانس اپل به این شرکت فرصتی برای برگزاری کنفرانس به صورت مجازی را برای سال جاری می‌دهد و در این صورت، می‌تواند تجربه فراگیرتری را برای همه ایجاد کند؛ زیرا اپل در تلاش است تا همه چیز را از راه دور ارائه دهد. اپل حتی می‌تواند برای برخی از برنامه‌های توسعه‌دهنده از تماس‌های گروه FaceTime استفاده کند و این هنوز هم می‌تواند یک پخش زنده از تئاتر استیو جابز را نگه دارد.

در این مرحله به نظر میرسد که لغو کنفرانس اپل، امن‌ترین گزینه برای اپل است.

باید منتظر ماند و اجازه داد تا شرایط بهتر شود یا اینکه انتظار پخش زنده داشته باشیم و این یعنی زنگ آماده باش برای تولیدکنندگان محتوا و تیم اپل سرویس!

سپاس از همراهی شما

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید