آیپد در آینده می تواند در نقش نمایشگر دوم دستگاه های مجهز به macOSظاهر شود

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1764

گویا کمپانی اپل درحال حاضر بر روی ویژگی جدیدی برای macOS کار می ‌کند تا از طریق آن، دستگاه‌ های مجهز به این سیستم‌ عامل بتوانند از آیپد به‌ عنوان نمایشگر ثانویه بهره بگیرند.

طبق جدیدترین گزارشات وب ‌سایت 9to5mac، کمپانی اپل از چندی قبل کار روی ویژگی جالبی را برای مک os  آغاز نموده است. این ویژگی امکان می  ‌دهد آیپد را با دستگاه‌ های مبنی بر این سیستم عامل  جفت کنید تا از آن به ‌عنوان نمایشگر ثانویه‌ ی مک بهره بگیرید. این قابلیت جدید که فعلا کدنامش Sidecar است، احتمالا پاییز امسال با نسخه‌ی ۱۰.۱۵ سیستم عامل مک دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. 

البته، کاربران اپل از مدت ‌ها پیش می‌ توانستند با بهره‌ گیری از Duet Display و Luna Display  آیپد خودشان را به نمایشگر ثانویه‌ ی مک تبدیل نمایند. دو وب ‌سایت یادشده راهکارهای سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری جالبی برای عملی ‌کردن این کار دراختیار کاربران آیپد قرار می ‌دهند که ازطریق آن ‌ها می‌ توان پنجره‌ های مختلف بازشده در مک را به آیپد منتقل کرد و از این تبلت به‌ عنوان نمایشگر خارجی بهره مند شد.

ظاهرا اپل سرانجام تصمیم گرفته خودش به ‌صورت رسمی این ویژگی را دردسترس کاربرانش قرار دهد تا ‌آن‌ ها دیگربه Luna Display و Duet Display نیازی نداشته باشند. اتخاذ این تصمیم می ‌تواند کاربران مک را به تهیه‌ ی آیپد ترغیب کند و بدین ‌ترتیب، روی فروش تبلت اپل هم تأثیر مثبت بگذارد. 

 

گزارش ‌ها حاکی از این است که اپل قصد دارد تاحد ممکن فرایند استفاده از آیپد به‌ عنوان نمایشگر ثانویه‌ ی مک را ساده کند تا کاربر سردرگم نشود. طبق آنچه منابع 9to5mac دراختیار این وب‌ سایت گذاشته اند، اپل این ویژگی را در گوشه ‌ی تمامی پنجره‌ های باز قرار خواهد داد تا به ‌سادگی هرچه ‌تمام ‌تر کاربران بتوانند به آن دسترسی پیدا نماید. درواقع، قرار است این ویژگی ازطریق همان گزینه ی سبزرنگ گوشه ‌ی پنجره‌ ها دردسترس باشد که آن ‌ها را ماکسیمایز می ‌کند. کاربر می ‌تواند با نگه ‌داشتن آن گزینه، پنجره‌ ی بازشده در مک را به آیپد انتقال دهد. 

به ‌طور پیش‌ فرض اپلیکیشن ‌های مختلف در حالت ماکسیمایز روی آیپد ظاهر خواهند شد؛ ازاین‌ رو، احتمال می ‌دهیم کاربر بتواند چندین پنجره را به آیپد بفرستد تا هرکدام از آن ‌ها بخشی از نمایشگر تبلت اپل را ازآنِ خود کنند. البته، امکان انجام این کار هنوز مشخص نشده و صرفا درحد حدس ‌و ‌گمان است.

شک نداریم طراحان گرافیک قرار است عاشق این ویژگی شوند؛ زیرا آنان خواهند توانست ازطریق اپل ‌پنسل از مک استفاده کنند؛ مثلا کاربر می ‌تواند پنجره‌ ی فتوشاپ را از مک به آیپد منتقل کند و سپس، ازطریق اپل ‌پنسل سوژه ‌ی دلخواهش را طراحی کند. 

قابلیت Sidecar احتمالا فقط به آیپد محدود نخواهد بود و با نمایشگر های اکسترنال استاندارد هم سازگاری خواهد داشت. این قابلیت قطعا می‌ تواند مدیریت  پنجره‌ ها را ساده ‌تر کند. کاربر به‌ راحتیِ یک کلید خواهد توانست پنجره‌ هایش را درصورت نیاز به آیپد منتقل کند.

همچنین، منبع این شایعه می ‌گوید اپل کار روی میان ‌برهای تغییراندازه‌ ی پنجره‌ های مشابه ویندو را برای مک آغاز کرده است. برای مثال، با فعال‌ سازی این میان‌ بر‌ها، کاربر مک می ‌تواند یک پنجره را به بخش کناری تصویر بکشد تا به صورت خودکار نیمی از صفحه را پر کند. 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید