آیفون xs max

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1134

بررسی امکانات iphone XS MAX

براساس اعلام اپل،  آیفون Xs Max‌ از فناوری شارژ بی‌سیم با سرعت بالاتری نسبت به گوشی‌های قبلی خود پشتیبانی خواهد کرد. اما هنوز جزئیات آن از سوی کوپرتینونشین‌ها فاش‌ نشده است.

طراحی

 طراحی شیشه‌ای پنل جلویی و پشتی بادوام‌تر در گوشی‌های هوشمند آیفون جدید که از مقاومت بالاتری در برابر خراشیدگی برخوردار هستند، امکان پشتیبانی از فناوری شارژ سریع بی‌سیم را فراهم می‌کند. گوشی‌های آیفون XS Max با استاندارد IP68‌ در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم هستند و می‌توانند حداکثر تا ۳۰ دقیقه در عمق ۲ متری وارد آب قرار داده شوند و اگر قهوه، چای و نوشابه روی آن بریزد، گوشی آیفون در امان خواهد بود.

 

متاسفانه، اپل در مورد مشخصات فناوری شارژ سریع xs maxتوضیح بیشتری ارائه نکرده است. این احتمال وجود دارد که حتی توان ۱۰ وات افزایش پیدا کند. البته تا زمانی که محصول را در دست نگیریم و به‌صورت رسمی وارد بازار نشود، نمی‌توان روی صحت و سقم اطلاعات منتشر‌شده‌ ی‌ این‌چنینی صفحه گذاشت یا آن را رد کرد.

نمایشگر

در بخش نمایشگر اکنون کمی تغییرات را شاهد هستیم. اپل توانسته با حذف کلید هوم و طراحی بدون حاشیه، سایز نمایشگر بزرگ‌ترین پرچمدارش را 1 اینچ بزرگ‌تر کند. یعنی اگر یک آی‌فون 8 پلاس داشته‌اید، اکنون می‌توانید حتی در سایز بدنه کوچک‌تر، از یک نمایشگر 6.5 اینچی سود ببرید. این نمایشگر با نسبت 19.5:9 عرضه شده و از پنل Super AMOLED استفاده می‌کند. همچنین رزولوشن 2688 در 1242 را ارایه می‌دهد و با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توانید متوجه شوید که در هر اینچ از نمایشگر این گوشی 458 پیکسل جای گرفته‌ است.

 

نمایشگر سوپر رتینا آیفون Xs مکس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دیده می‌شود که پیش‌تر نمونه آن را در گوشی گیمینگ ریزر دیده بودیم. این نمایشگر همچنین از داینامیک رنج بسیار خوبی بهره می‌برد و به گفته سازنده نسبت به نسل قبلی تا 60 درصد بهبود داشته است.

سخت ‌افزار

یکی از بخش‌هایی که هر ساله آیفون دست به تغییر در آن می‌زند، همین سخت‌افزار است. امسال این کمپانی از جدیدترین چیپست خود با نام A12 بایونیک در آیفون Xs مکس بهره برده است. این چیپ بر خلاف سال‌های قبل، شاهد بهبودهایی جزئی بوده و از سرعت دوبرابری در آن خبری نیست. A12 به گفته سازنده آن نسبت به نسل قبلی 15 درصد سریع‌تر است و تا 40 درصد بهینه‌تر خواهد بود.

 

همچنان در این چیپ نیز از 6 هسته پردازشی استفاده شده که شامل 2 هسته برای محاسبات حرفه‌ای و سنگین و ۴ هسته کم مصرف می‌شود. البته ظاهرا اپل بر روی هسته‌های کم‌مصرف تایم بیشتری گذاشته و آن‌ها را با بهینه‌سازی‌های بیشتری همراه ساخته است. در نتیجه هنگام استفاده عادی و روزمره انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند تا شاهد بهبود شارژدهی گوشی باشیم.

سورپرایز اصلی اما در قسمت بعدی رخ داد که به گفته فیل شیلر، آیفون‌های جدید از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند. البته این خبر برای ما ساکنان ایران خیلی خوشحال‌کننده نیست. درواقع هنوز یک درگاه سیم کارت در این گوشی‌ها وجود خواهد داشت اما برای سیم کارت دوم این گوشی از eSim استفاده می‌کند که پیش‌تر آن را در آیپدها دیده بودیم. اپراتورهای کشور ما درحال‌حاضر از eSim پشتیبانی نمی‌کند.

در کشور چین که اپل نمی‌تواند از eSim استفاده کند، درگاه سیم کارت این گوشی دو سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کند. این یعنی اگر آیفون دو سیم کارته واقعی می‌خواهید، باید آیفون XS مکس ساخته شده برای کشور چین را خریداری کنید.

 

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید