آیفون xs

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2512

بررسی امکانات iphone XS

مشخصات فنی آیفون ایکس اس  (Apple iPhone Xs) با معرفی رسمی این گوشی اعلام شد. در ادامه، مشخصات فنی آیفون  Xs اپل را زیر ذره‌بین خواهیم برد.
نسل جدید گوشی های اپل سرانجام از راه رسیدند. همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، امسال اپل دو موبایل رده بالا را با نمایشگرهای 5.8 و 6.5 اینچی در نظر گرفته است که با قدرت پردازشی بالای خود می‌توانند هر اسمارت فونی را به چالش بکشنند.

آیفون ایکس اس به عنوان جایگزین مستقیم آیفون ایکس، از نظر ظاهری تفاوت چندانی با گذشته ندارد، اما نسل جدید با ویژگی‌های فراوانی همراه شده است که بدون شک مهم‌ترین آنها، تراشه جدیدA12  بایونیک است. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به مشخصات فنی این اسمارت فون خواهیم داشت.

طراحی، ابعاد و اندازه

شاهد استفاده از نسبت نمایشگر عریض هستیم و دکمه معروف هوم اپل نیز از زیر نمایشگر رخت بر بسته تا حاشیه‌های اطراف آن کاهش یابد. از لحاظ ابعاد، آی‌فون  Xs با چیزی که سال گذشته معرفی شده بود حتی یک میلی‌متر نیز تفاوت ندارد و دقیقا همانی است که در آی‌فون  X دیده بودیم! تنها تفاوت در جدول مشخصات این گوشی نسبت به برادر بزرگ‌تر خودش، افزایش وزن دستگاه آن هم به اندازه ۳ گرم است و بس! همچنان دوربین دستگاه از بدنه اصلی بیرون‌زده و اپل پس از گذشت یک سال نیز نتوانسته فکری برای آن بکند. بنابراین اگر این گوشی را در دست بگیرید حس متفاوت و جدیدی نخواهید داشت، البته می‌توان از جنبه دیگری به قضیه نگاه کرد و گفت حداقل قاب محافظی که برای آی‌فونX خریده بودید همچنان کاربردی است و در آیفون Xs  نیز قابل استفاده خواهد بود!

 

در طراحی این مدل همچنان شاهد یک بریدگی در بالای نمایشگر هستیم. این بخش میزبان سنسورهای متعددی از جمله دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره آیفون Xs است. در رابطه با طراحی بد نیست اشاره کنیم که این دستگاه توانسته گواهینامه IP68 را دریافت کند که به منزله افزایش مقاومت آن در برابر آب نسبت به چیزی است که در آیفونX دیده بودیم. یادتان نرود که همچنان در آیفون Xs با مشکل جذب اثر انگشت بر روی بدنه نیز دست و پنجه نرم خواهید کرد.

با تمام این‌ها در صورت خرید آیفونXs شما یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین گوشی‌های روز دنیا را خواهید داشت که علی‌رغم ظاهر به شدن تکراری آن، از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی به گفت اپل بدنه شیشه ‌ای آن مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبلی داشت.

نمایشگر

وقتی ابعاد کلی دستگاه تغییر نکرده باشد، بعید است که با نمایشگر متفاوتی نیز رو‌به‌رو باشیم. همین‌طور هم هست و آیفون جدید نسبت به نسل گذشته تغییری در اندازه و نسبت نمایشگر نداشته و همچنان شاهد یک صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع Super AMOLED و با نسبت 19.5:9 در این گوشی هستیم که رزولوشن 2436 در 1125 را ارائه می‌دهد. با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توانید متوجه شوید که در هر اینچ از نمایشگر این گوشی 458 پیکسل جای گرفته‌ است.

البته خوشبختانه در اینجا شاهد بهبودهایی هستیم و همه چیز همچون سابق نیست. نمایشگر سوپر رتینا آیفون Xs با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دیده می‌شود که پیش‌تر نمونه آن را در گوشی گیمینگ ریزر دیده بودیم. این نمایشگر همچنین از داینامیک رنج بسیار خوبی بهره می‌برد و به گفته سازنده نسبت به نسل قبلی تا 60 درصد بهبود داشته است.

نمایشگر همچنان از استانداردهای دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند. این مدل رنگ‌ها را بسیار گرم و زنده به نمایش می‌گذارد و رنگ مشکی نیز در آن بسیار عمیق دیده می‌شود. به‌طور کلی نمایشگر آیفونXs یکی از بهترین نمونه‌های تولید شده تا به امروز است و می‌توان آن را جدی‌ترین رقیب گلکسی نوت 9 سامسونگ در این زمینه به حساب آورد.

این گوشی‌ها به دوربین دوگانه و نمایشگر  AMOLED مجهزند. اپل برای اولین بار در این مدل از پردازنده A12 استفاده کرده است. بدنه این دو گوشی فریم استیل دارد و بخش پشتی آن از شیشه ساخته شده است. خانواده آیفون XS در تاریخ 21 شهریور 97 در کنفرانس اپل معرفی شد.

Apple iPhone  xs

 

حافظه داخلی :

64/256/512 گیگابایت

دوربین اصلی :

12 مگاپیکسل

 

این مطلب به روز رسانی خواهد شد

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید