آیفون 11 پرو ؛ جهش کوانتومی دوربین

person نویسنده: بهنام سکاکی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1766

آیفون 11 پرو  را به دلیل دوربین جدید خود، میتوان در ردیف اول گوشی های هوشمند قرار داد.

آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو ماکس (iPhone 11 Pro Max)، جایگزین آیفون ایکس ار و آیفون ایکس ار ماکس شده اند و پسوند "پرو" به دلیل بروز رسانی و پیشرفته بودن این مدل است؛ قابلیت های جدید شامل دوربین سه گانه که به جرات میتوان گفت که بهترین دوربین میان گوشی های هوشمند است، پردازنده سریع A13، صفحه نمایش روشن تر و از همه مهمتر طول عمر باتری بیشتر.

در این بخش، آیفون 11 پرو را به طور کامل به ذره ­بین خواهیم برد...

 

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت آیفون 11 پرو از 999 دلار با حافظه داخلی 64 گیگابایت و آیفون 11 پرو ماکس نیز از 1099 دلار شروع میشود. اگر حافظه داخلی بیشتری نیاز دارید اپل مدل های 256 و 512 گیگابایت را نیز عرضه می کند. مدل 256 گیگابایت 150 دلار و 512 گیگابایت 350 دلار به قیمت پایه اضافه می کند.

 

طراحی

آیفون 11 پرو از جلو شبیه آیفون ایکس اس است اما زمانی که گوشی را بچرخانید تفاوت اصلی را خواهید دید! نه تنها سه لنز دوربین مشاهده می کنید بلکه وجود گلس مات جدید، مانند تنفش هوایی تازه در مقایسه با آهن ربایی مانند گلگسی نوت 10 است!

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو ماکس در چهار رنگ موجود است: طلای، خاکستری، نقره ای و سبز تاریک. لوگوی اپل دقیقا در مرکز گوشی قرار گرفته و کلمه ی "آیفون" حذف شده است.

قسمت دوربین همانطور که در مدل های قبل وجود داشت دارای برآمدگی است، اما در دیگر موارد طراحی اجزا و بدنه به طور ماهرانه ای انجام شده است.

تا آنجا که دوام دارد آیفون 11 پرو سخت ترین گلس را میان گوشی های هوشمند دارد و طبق تست های انجام شده رتبه IP68 را در زمینه ضدآب بودن کسب کرده چرا که این گوشی در حدود 30 دقیقه در عمق چهار متری آب دوام می آورد!

iphone 11 pro water resistence

 

دوربین: سه لنز و حالت شب

آیفون 11 پرو شامل سه لنز در دوربین است و تمام آن ها 12 مگاپیکسل دارند. لنز اصلی دوربین دارای دیافراگم f/1.8 است؛ این لنز به لنز فوق العاده گسترده (ultra-wide lens) با دیافراگم f/2.4 و زاویه دیده 120 درجه، به علاوه لنز تله فوتو با دیافراگم f/2.0 متصل شده است. به عبارت دیگر لنز تله فوتو اجازه میدهد تا 40 درصد از قبل بیشتر روشن شود که به این معنی است که با نویز کمتر عکس برداری انجام می شود.

عوض کردن لنز با استفاده از رابط دوربین باز طراحی شده آسان است و شما اجازه خواهد داد تا با یک تپ، زوم را بیشتر یا کمتر کنید و این به نوع عکسی که می خواهید، مثلا کلوزاپ و غیره، بستگی دارد. بهترین قسمت رابط این است که به شما پیش نمایشی از منظره زنده عکستان در صورت استفاده از لنز فوق العاده گسترده (ultra-wide lens)، نشان خواهد داد.

رابط دوربین ایفون 11 پرو

دوربین ایفون 11 پرو

اپل همچنین ویژگی جدید حالت شب (Night Mode) را به آیفون 11 اضافه کرده است. براساس عکس هایی که اپل نشان داده، این قابلیت پتانسیل بسیار بالایی دارد. بسیاری از جزییات داخل کادر، با این قابلیت در عکس وجود خواهد داشت. همچنین به فعال کردن این حالت برای یک دوربین جدا نیازی نخواهید داشت چرا که به طور خودکار این حالت فعال خواهد شد.

حالت شب آیفون 11 پرو - night mode

 

اگرچه حالت شب آیفون هنوز استفاده نشده، اما آیفون 11 پرو به شما خواهد گفت که چه مدت نگه داشتن دوربین طول می کشد تا بهترین عکس گرفته شود.

دوربین آیفون 11 از قابلیت جدید فیوژن عمیق (Deep Fusion) با بروز کردن نسخه ی نرم افزار در پاییز امسال بهره خواهد برد. با این قابلیت خواهید توانست نه شات مختلف – 8 شات قبل از فشار دادن دکمه شاتر- را عکسبرداری کنید که تمام آنها توسط عکسبرداری محاسباتی برای ساخت عکسی با جزییات بسیار بیشتر، با یکدیگر ترکیب می شوند.

 

 

فیلمبرداری آیفون 11

اپل فیلمبرداری آیفون 11 پرو را بسیار تبلیغ میکند. تمام چهار لنز، شامل دوربین جلو 12 مگاپیکسلی TrueDepth، قابلیت فیلمبرداری 4K تا 60 فریم بر ثانیه را دارد!

فناوری "سریع بگیر" یا QuickTake به شما اجازه میدهد تا هنگام عکسبرداری با نگه داشتن دکمه شاتر فیلم بگیرید. این فناوری به شما کمک می کند تا لحظات ناب خود را بدون تعویض حالت ثبت کنید.

iphone 11 quicktake آیفون 11پرو

فناوری پایداری ویدیو سینماتیکی بهبود یافته لرزش دستتان را هنگام فیلمبرداری نادیده می گیرد.

جالب ترین قابلیت جدید ویدیو با یک برنامه ممکن شده است. با برنامه The Filmic Pro میتوانید با چهار لنز موجود در آیفونتان، هم زمان فیلم بگیرید. این قابلیت که هم زمان با هر دو دوربین جلو و پشت فیلم بگیرید، برای اپل قدمی بزرگ محسوب می شود.

دیگر قابلیت در فیلمبرداری آیفون 11 پرو مربوط به فیلمبرداری آهسته است؛ ویدیوهای خنده دار از خودتان تحت عنوان Slofies یا فیلم اسلوموشن از دوستانتان توسط دوربین پشت.

 آیفون 11 پرو - حالت slofie

 

صفحه نمایش سوپر رتینا XDR آیفون 11 پرو

صفحه نمایش آیفون 11 پرو، طرح سفارشی OLED با روشنایی 1200 nits است. این پنل به شخصه بسیار شفاف و رنگی است. طبق گفته اپل، ضریب کانتراست این صفحه نمایش 1 در 2 میلیون با ویژگی true black و HDR بهبود یافته است.

سایز صفحه نمایش تغییری نکرده و آیفون 11 پرو یا آیفون 11 پرو ماکس به ترتیب 5.8 و 6.5 اینچ است.

رزولوشن نیز به ترتیب 2436 x 1125 و  2688 x 1242 ، و هردو تراکم پیکسل 458 ppi را دارند.

 

 

تراشه A13

تراشه A12 Bionic اپل که سال پیش معرفی شد، هنوز جزو پیشرفته ترین تراشه هاست و امسال با معرفی تراشه A13 Bionic گوی سبقت را از بقیه دزدیده و دارای سریع ترین پردازنده از لحاظ CPU و GPU می باشد.

اپل ماه گذشته از افزایش سرعت 20 درصدی خبر داده بود اما پردازنده ها کاربرد بیشتری دارند و سبب افزایش طول عمر باتری نیز میشوند.

پردازنده ایفون 11 پرو 

طول عمر باتری آیفون 11 پرو؛ شارژ سریع و عمر باتری بیشتر

اپل از افزایش سایز باتری صحبتی نکرده اما قول میدهد که عمر باتری مدل جدیدی از سال گذشته بیشتر خواهد بود. براساس قولی که اپل میدهد، باتری آیفون 11 پرو باید بیشتر از 4 ساعت دوام داشته باشد و آیفون 11 پرو ماکس بنا به سایز صفحه نمایش حدود 5 خواهد بود.

آیفون 11 پرو شامل شارژر فست 18 واتی می باشد در صورتی که هنگام خرید مدل های قدیمی آیفون، جهت استفاده از امکان شارژ سریع، باید شارژر مربوط به این کار را می خریدید.

 

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو ماکس را می توانید از 13م سپتامبر سفارش دهید! (اگر ایران زندگی نمیکنید!)

هفته ی دیگر، روز بیستم سپتامبر، مدل 2019 آیفون به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 

منبع: tom's guide

عکس از Apple

 

سپاس از همراهی تان

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید