آیا اپل سرانجام کنسول بازی تولید خواهد کرد

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 886

هرازگاهی شایعاتی پیرامون ساختن کنسول بازی توسط کمپانی اپل انتشار می یابد، ولی یاران استیو جابز در برابر ورود به عرصه ساخت کنسول بازی مقاومت می نمایند.

سالیان متوالی است که این شایعه حضور کمپانی اپل در بازار کنسول بازی به گوش می رسد. بازاری که تحت سلطه کمپانی های سونی و مایکروسافت، دو غول بزرگ ازنظر سخت افزاری و نرم افزاری بازی های رایانه ای به شمار می روند می باشد.برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که کمپانی اپل به خاطر وجود این دو رقیب پابه این عرصه نمی گذارد. ولی باید درنظرداشته زمانیکه کمپانی سونی پلی استیشن را وارد بازار کرد، آتاری و نینتندو بر این عرصه حکومت می کردند.

زمانیکه کمپانی مایکروسافت وارد این عرصه شد نیز سونی درحال فروش پلی استیشن 2 بود، پس بعید نیست اپر اپل با جهش بزرگ وارد عرصه ساخت کنسول بازی شود. همانطور که در سال 2007 پابه عرصه گوشی های هوشمند گذاشت. آیفون و آیپد با ورود به بازار دنیا را برای همیشه دچار تغییر کردند.

دوکنسول قدرتمند بازار

کنسولی برای رقابت با XBOX ONE XوPS4

کمپانی اپل همیشه در حوزه فناوری اطلاعات پیشتر از همه بوده و اگر تصمیم به ساختن کنسول خانگی بگیرد، به طور قطع محصول با کیفیتی بالا و همچنین از نظر سخت افزاری در سطح کنسول های حال به  تولید خواهد رساند.به طور حتم کنسول جدید اپل ویژگی های خاصی مانند ارائه کیفیت UHD برای جلب توجه گیمرها  باید داشته باشد. از طرفی دیگر متقاعد سازی شرکت های بازی ساز برای تولید عنوان های شاخص مختص کنسول اپل، بعد از آنکه کوپرتینویی ها تصمیم نهایی خود را برای ورود به صنعت بازی گرفتند، کار دشواری نیست.گرچه خبر معتبری برای ساخت کنسول بازی توسط اپل وجود ندارد ولی اگر تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود تجربه ای جدید در اختیارکاربران قرار خواهدگرفت زیرا ارائه تجربه ای مانند کنسول های فعلی موفقیتی را برای این برند به دنبال نخواهد داشت.

iGame یاiplay ؟ نام کنسول احتمالی اپل چه خواهد بود؟

زمانیکه کنسول خانگی یا محصول با کیفیت بالا باشد وبتواند نیاز گیمرها را برطرف کند فرقی ندارد که چه اسمی داشته باشد. بدلیل وجود محصولاتی مانند: apple music,ipad,aphone,ipod,iTunes شاید نام کنسول احتمالی iplay باشد. که می تواند مناسب ترین گزینه باشد و توجه گیمرها را جلب کند.

البته اپل می تواند نام های متفاوتی نظیر: iplay,iplay 4k را باتوجه به استراتژی تیم بازاریابی اش انتخاب نماید. عرضه ی بازی های شاخص و همکاری با استودیوها وتوسعه دهنده های باتجربه ، چالش بعدی غول سخت افزاری آمریکایی خواهد بود.

عرضه طیف متنوعی از بازی ها

درحال حاضر برخی از بهترین توسعه دهندگان در اپ استور حضور دارند و توانسته اند بازی های باکیفیت بالایی را روی ios توسعه بدهند. وفاداری برنامه نویسان و توسعه دهندگان قادر است اپل را به عنوان یکی از جدی ترین مدعی های تولید وعرضه ی بازی تبدیل کند. بی شک شرکت های بزرگ مانند اکتیویژن، الکترونیک آرتس و یوبی سافت هیچوقت فرصت همکاری با پلتفرم بازی غول کوپرتینویی را از دست نمی دهند وبا در نظر گرفتن قدرت مالی بخش بازاریابی اپل، این کمپانی می تواند مخاطبان خود را جذب نماید.

هدست واقعیت مجازی اپل

شرکت اپل در روند همگام سازی با بازار پیش رفته و بدنبال عرضه کردن هدست واقعیت مجازی می باشد.احتمال دارد کوپرتینویی ها ساخت کنسول بازی را کلا رها کرده و تنها به عرضه هدست واقعیت مجازی بپردازند.

چرا اپل کنسول بازی خانگی تولید نمی کند؟

ظاهرا باوجود همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تولید کنسول بازی در سرشت کوپرتینویی ها نمی باشد زیرا تلاش خود را روی آموزش و دستیابی به اهداف گوناگون، براساس استفاده از کامپیوترها و بقیه ابزارهای دیجیتال، به جز رایانه ای متمرکز کرده است.از این رو تبدیک مک به پلتفرم بازی یک تغییر اساسی برای کوپرتینویی ها قلمداد می شود.

همچنین شرکت اپل شرکت های بازی ساز و توسعه دهندگان را باید برای ساخت بازی هایی برای پلتفرم مک متقاعد سازد.البته این یک تصمیم تجاری به شمار می رود که باید زمان زیادی صرف هماهنگی برای پلتفرم بازی اپل شود. که برای بازار محدود ریسک زیادی است.

تمرکز بر توسعه ی بازی های شاخص در اپ استور

پلتفرم مک برای بازی مناسب نیست و اپل تی وی نیز برای تبدیل شدن به گیمینگ ظرفیت لازم را ندارد. قبلا انتظار میرفت که اپل تی وی به کنسول بازی ارزان قیمتی تبدیل شود.

 

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید