آموزش خاموش کردن قفل ضد آب اپل واچ

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 7537

آموزش ساده نحوه باز کردن قفل ضد آب ساعت اپل واچ و اینکه کدام سری اپل واچ ضد آب است

آیا اپل واچ ضد آب است؟

معمولا کاربران اپل واچ نمی‌توانند آن را از خود دور کنند و اپل واچ تقریبا تمام ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته استفاده می‌شود. این دستگاه در برابر آب مقاوم است، در اصطلاح ( Water-resistant ) اما باید توجه داشت که به هیچ عنوان ضدآب ( Waterproof ) نیست. نمایشگر اپل واچ بسیار حساس است و قصد ندارید به طور تصادفی هنگام شنا یا دوش گرفتن به آن صدمه وارد کنید.

اپل واچ سری ۱ ، تنها در برابر پخش قطرات آب مقاوم و در اصطلاح Water-Resistant است؛ به این معنی که فرو بردن آن در آب اکیدا پیشنهاد نمی‎شود. (منبع از سایت اپل)

اپل واچ سری ۲ و جدیدتر در عمق کم آب، مانند شنا کردن در استخر یا دوش گرفتن می‌توان استفاده کرد، اما برای فعالیت‌های شدیدتر مانند غواصی و غیره مناسب نیست. در این هنگام قفل آب اپل واچ ( Water Lock ) که نماد آن یک قطره آب است، به کارتان می‌آید. (منبع از سایت اپل)

قفل ضد آب دقیقاً همان قابلیتی است که اپل واچ شما را در حالی که در آب هستید قفل می‌کند، به طوری که شما سهواً صفحه را فعال نمی‌کنید و آب درون دستگاه وارد نمی‌شود. این یک محافظ عالی برای دستگاه شما است و استفاده از آن نسبتاً آسان است. این ویژگی در سری ۲ و جدیدتر وجود دارد.

قفل ضد آب اپل واچ بطور خودکار فعال می‌شود، اما می‌توان آن را به صورت دستی نیز فعال کرد که می‌توانید با بالا کشیدن صفحه به آن دسترسی پیدا کنید.

هنگامی که شما Water Lock را استفاده کردید و می‌خواهید این ویژگی را خاموش کنید، باید آبی را که ممکن است در داخل ساعت ورود پیدا کرده باشد نیز خارج کنید ، در اینجا نحوه انجام این کار را بیان می‌کنیم :

نحوه خاموش کردن قفل ضد آب در اپل واچ

  • هنگامی که قفل ضد آب فعال است، Digital Crown را بچرخانید. شما صدایی را خواهید شنید و ممکن است مقداری رطوبت روی مچ دست خود احساس کنید.

قفل ضد آب Water lock اپل واچ

 

  • چرخاندن Digital crown را ادامه دهید تا اپل واچ پیغامی را نمایش دهد که آب از بلندگو‌ها خارج شده و قفل آن باز شده است.


همانطور که ملاحظه کردید آنچنان هم سخت نبود! اکنون می‌توانید از اپل واچ خود به طور عادی استفاده کنید.

 

منبع : business insider

 

سپاس از همراهی شما

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید