آشنایی با اصطلاحات پرکاربرد آیفون

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2229

فرهنگ لغت اصطلاحات آیفون

ما در این مطلب قصد داریم برای کمک به شما یک فرهنگ لغت از اصطلاحات آیفون ارائه دهیم که این اصطلاحات به طور معمول در جامعه آیفون استفاده می شود.

- فعال سازی (اکتیو کردن)

آشنایی با اصطلاحات پرکاربرد آیفون

هنگامی که شما برای اولین بار آیفون را خریداری می کنید، این گوشی فعال نیست و شما باید برای فعال سازی (راه اندازی) اولیه آن مراحلی را انجام دهید و با آن تماس برقرار کنید. شرکت اپل سرویس ایران برای راحتی کاربران اپل، آموزش فعال سازی (راه اندازی) اولیه آیفون را آماده کرده است و در اختیار کاربران قرار داده است.

جهت مشاهده آموزش راه اندازی آولیه آیفون کلیک کنید

- بیس باند

بیس باند یک قطعه سخت افزاری است که وظیفه کنترل تعامل بین قسمت تلفن آیفون و سیستم عامل را دارد. هر زمان که آیفون نیاز به ارتباط‌های سلولی داشته باشد از طریق بیس باند کار می‌کند. بیس باند مسئول مطمئن شدن سیم کارت معتبر و دریافت سیگنال است.

- بوت لودر

حداقل دو بوت لودر در آیفون وجود دارد. اولی هسته بوت لودر ARM و معاملات با سیستم عامل و دیگری باند بار انداز بیس باند می باشد. بوت لودر ها زمانی که آیفون بوت می‌کند، بررسی می‌کنند که کار ها در جهت درست انجام شوند و همه چیز را انجام می‌دهد.

- DFU Mode

آشنایی با اصطلاحات پرکاربرد آیفون

DFU به معنای به روزرسانی نرم افزار در دستگاه است. زمانی که بازیابی با حالت بازیابی انجام نمی شود، حالت DFU Mode به عنوان آخرین راه حل است. برای ورود به این حالت کافیست دیوایس خود را خاموش کنید، سپس دقیقا همزمان با اتصال دیوایس به کامپیوتر دکمه هوم را نگه دارید تا وضعیت ورود به حالت DFU Mode را مشاهده نمایید.

- فریمور (سیستم عامل)

آشنایی با اصطلاحات پرکاربرد آیفون

به نسخه سیستم عاملی که بر روی آیفون شما نصب شده است فریمور گویند، دقیقا همانند نسخه سیستم عاملی که در کامپیوتر نصب می شود. معمولا نسخه های جدید سیستم عامل ویژگی های جدیدی را اضافه می کنند، مشکلات را حل می کنند و ثبات را بهبود می دهند. شما هم اکنون می توانید نسخه فریمور آیفون خود را از مسیر زیر مشاهده نمایید.

Settings > General > About > version

- جلبریک

آشنایی با اصطلاحات پرکاربرد آیفون

جلبریک عملی است که شما می توانید با انجام مراحلی بر روی آیفون خود اعمال کنید و اجازه دسترسی به سیستم فایل ریشه آیفون را صادر می کند، یعنی دقیقا معنی کلمه فرار از زندان را می دهد. در صورت امکان از جلبریک آیفون خود پرهیز کنید. جلبریک باعث کاهش سرعت سیستم عامل می گردد و دیگر قابلیت بروزرسانی نسخه آی او اس را برای شما محدود می کند و حتما برای آپدیت آیفون خود در زمانی که آیفون شما جلبریک شده باشد، نیازمند آن هستید که دستگاه خود را ریستور کنید.

- Safe Mode

حالت امن (سیف مود) به حالتی گفته می شود که همه برنامه های اضافی گوشی بسته می شود و مقدار فضای خالی Ram افزایش می یابد.

نکته: برای ورود به حالت سیف مود نیاز است که آیفون شما جلبریک شده باشد.

- ریستور

ریستور همان بازگرداندن آیفون به حالت اولیه خود با استفاده از نرم افزار آیتونز می باشد. توجه داشته باشد که پس از ریستور، تمام اطلاعات دیوایس شما از بین خواهد رفت.

جهت مشاهده آموزش ریستور کلیک نمایید

- Unlock

گوشی های آنلاک، به گوشی هایی گفته می شود که در همه جای دنیا با هر سیمکارتی می توان از آن ها استفاده کرد. همچنین به گوشی هایی که آنلاک فکتوری شده باشند این اجازه داده می شود و آن ها هم در حالت آنلاک هستند.

امید به اینکه بتوانیم شما را یاری رسان باشیم.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید