"Lost Mode" چیست

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 8123

آیا تا به حال آیفون، آیپد، مک یا اپل واچ خود را گم کرده اید؟ برای یافتن آن چه کنیم؟

بهترین راه برای پیدا کردن آیفون خود قرار دادن آن در حالت "Lost Mode" است. "Lost Mode" دستگاه شما را قفل کرده و از اطلاعات شما حفاظت می کند، محل آن را دنبال می کند و پیام های مشخصی را روی صفحه ی قفل آیفونتان قرار میدهد.

چه زمانی از لاست مود استفاده کنم؟

ابزار مثل Find my iphone اپل به شما این امکان را میدهد که از راه دور آیفونتان را ردیابی کرده و اطلاعات آن را پاک کنید. حتی می توانید صدای خاصی را پخش کنید که به شما کمک کند تا آیفون خود را به عنوان مثال که پشت مبل افتاده بیابید.

Find my iphone به شما اجازه می دهد تا از راه دور اطلاعات روی آیفونتان را پاک کنید و بعد از آن نمی توانید آن را ردیابی کنید. لاست مود به این منظور طراحی شده که شما از یافتن آیفون خود هنوز نا امید نشده اید. زمانی که آیفون در حالت لاست مود باشد دستگاه قفل است و دیگران نمی توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. هرکسی که آیفون شما را پیدا کند یک پیام روی صفحه میبیند که خبر میدهد که این آیفون گم شده و با شما تماس بگیرد. و زمانی که همچنین در حالت لاست مود شما می توانید محل آیفون خود را ردیابی کنید.

برای آیفون و آیپد، شارژ آنها دیرتر تمام می شود و زمان کافی برای یافتن آن قبل از خاموش شدن را دارید.

حافظه ی آیفون و آیپد رمزگذاری شده است و حتی مک نیز به طور پیش فرض FileVault encryption دارند. به این معنی که یک دزد نمی تواند به اطلاعات شما بدون دراختیار داشتن پسکد یا پسوورد دسترسی یابد. با این حال حالت لاست مود اجازه نمیدهد تا کسی بتواند از آیفون شما استفاده کرده و اطلاعات شخصی که به طور عادی قابل نمایان است را مشاهده کند، مانند نوتیفیکیشن های روی صفحه قفل آیفون.

لاست مود چه می کند؟

در این قسمت روش کار کردن لاست مود را مشاهده می کنید.

اول اگر آیفون یا آیپدتان پین یا پسوورد دارد، پسوورد نیاز است تا آیفون شما باز شود- تاچ آیدی و فیس آیدی عمل نمی کند. اگر پسوورد ندارد، سریعا یک پسوورد تنظیم کنید. اگر مک شما در حالت لاست مود باشد، شما نیاز به ساختن یک پسکد 4 تا 6 رقمی دارید. این یک کد خاص است که برای باز شدن مک شما نیاز است و با پسوورد مک تفاوت دارد. هر کسی که دستگاه شما را دارد برای استفاده از آن باید پسکد را بداند. آن دزد نمی تواند یک جا بنشیند و پسکد را حدس بزند چرا که اگر از تعداد مشخصی رقم اشتباه استفاده کند دستگاه برای اجازه زدن کد کند تر عمل میکند.

شما همچنین نیاز به قرار دادن یک پیام خاص و یک شماره تلفن دارید تا روی صفحه نمایش آیفون ظاهر شود و هر کسی که آن را یافت بداند این گوشی متعلق به چه کسی است و چطور آن را بازگرداند. اگر فرد امانت داری آیفون شما را بیابد با استفاده از این اطلاعات آن را به شما بازمیگرداند.

در زمان لاست مود، زنگه هشداری پخش نمی شود و نوتیفیکشنی نیز روی صفحه ظاهر نمی شود. آلارم نیز کار نمی کند. این کار باعث می شود تا از دیدن پیام های خصوصی که به صورت عادی روی صفحه ظاهر می شود جلوگیری شود. با این وجود تماس های دریافتی و تصویر هنوز موجود هستند، بنابراین می توانید تلاش کنید تا با آیفون خود تماس برقرار کنید.

لاست مود به شما کمک میکند تا آیفون خود را ردیابی کنید. حتی اگر جی پی اس آن خاموش باشد، قرار دادن آن در حالت لاست مود سبب فعال شدن آن می شود و به سرعت می توانید محل آن را پیدا کنید.

برای آیفون و آیپد، لاست مود به طور خودکار دستگاه شما در حالت Low Power mode قرار میدهد. این کار زمان بیشتری به شما میدهد تا از راه دور آیفون خود را قبل از خاموش شدن ردیابی کنید.

اپل پی نیز در حالت لاست مود غیرفعال می شود.

اگر آیفون شما آفلاین باشد چه اتفاقی می اقتد؟

اگر آیفون یا آیپد شما زمانی که لاست مود را فعال می کنید آفلاین باشد، حتی اگر به موبایل دیتا یا وای فای متصل نباشد، یا حتی خاموش باشد، به محض اینکه آیفون شما آنلاین شد لاست مود فعال می شود.

لاست مود و امکانات مربوط به یافتن دستگاه های اپل زمانی که به موبایل دیتا متصل باشد خیلی بهتر عمل می کند. آن ها به طور عادی روشن هستند و یافتن را آسانتر می کند. اما پیدا کردن مک بعد از فعال شدن لاست مود خیلی سخت تر است، شما فقط در صورتی می توانید مک گمشده خود را پیدا کنید که روشن باشد، در حالت asleep نباشد و در محدوده ای که قبلا به وای فای آن متصل بوده قرار داشته باشد.

در مورد اپل واچ امکانات ردیابی به اتصال شما بستگی دارد. اگر اپل واچ شما GPS+Cellular باشد، می توانید از راه موبایل دیتا یا اتصال وای فای ردیابی کنید. بیشتر اپل واچ ها امکان اتصال از طریق موبایل دیتا را ندارند، پس فقط زمانی می توانید آن را ردیابی کنید که در محدوده ی وای فای سیو شده قرار بگیرد. اپل واچ های نسل اول حتی GPS ندارند و فقط می توانید آن را زمانی که نزدیک یک آیفون جفت شده باشد بیابید.

لاست مود، آیفون شما را بی استفاده می کند

هنگام فعال بودن لاست مود دستگاه شما برای جناب دزد بی استفاده می شود. آیفون و آیپد همچنین یک ویژگی به نام "Activation Lock" دارد که از اینکه دزد دستگاه شما را پاک کرده و با اکانت خود به آیفون وصل شود جلوگیری می کند. Activation Lock تنها زمانی غیرفعال می شود که شما دستگاه خود را پاک کرده و سپس آن را اکانت iCloud در Find my iphone پاک کنید. هر زمان که این امکان را پاک نکنید، دزد نمی تواند از دستگاه شما استفاده کند. Activation Lock کنار شماره سریال آیفون قید شده است.

زمانی که مک را در قسمت لاست مود قرار میدهید و پین را فعال میکنید، عملکرد پین مانند EFI firmware password است یعنی یک کد سطح پایین برای راه اندازی مک. دزد به راحتی نمی تواند مک را پاک کرده و دوباره آن را به کار بیندازد یا حتی راه اندازی سیستم های دیگری مثل ویندوز و لینوکس.

آن ها از راه های دسترسی به Activation Lock یا EFI firmware password آگاه نیستند. تمام کاری که می توانند انجام دهند این است که به اپل استور یا سرویس های اپل مراجعه کنند و باید اثبات کنند که این آیفون متعلق به آن هاست که هیچ زمان چنین کاری انجام نمی دهند.

این امکانات به این منظور طراحی شده تا ارزش دستگاه های اپل برای دزدی کم شود و انگیزه برای این کار کاهش یابد.

چطور از فعال بودن لاست مود مطمئن شویم؟

لاست مود تنها زمانی فعال می شود که Find my iphone یا Find my Mac در دستگاه خود قبل از گم کردن داشته باشید. احتمالا دارید و اپل زمانی که iCloud را نصب کنید به شما توصیه میکند.

در آیفون یا آیپد، به این آدرس بروید و مطمئن شوید که فعال است:

Settings > Your Name > iCloud > Find My iPhone (or Find My iPad)

در مک به این آدرس بروید:

 Apple menu > System Preferences > iCloud

چطور لاست مود را فعال کنیم؟

برای قرار دادن دستگاه خود به حالت لاست مود، به صفحه ی Find my iphone در سایت icloud.com مراجعه کنید یا برنامه ی Find my iphone را در یک آیفون یا آیپد اجرا کنید. برخلاف اسم، این برنامه برای یافتن مک یا اپل واچ نیز استفاده می شود.

در وبسایت یا برنامه، محل گم شدن آیفون خود را مشخص کنید. گزینه ی "Lost Mode" را بزنید تا آیفون شما به حالت لاست مود برود.

اگر آیفونتان آفلاین است، گزینه ی "Notify me when found" را انتخاب کنید تا زمانی که آنلاین شد و اپل محل آن را یافت به شما ایمیل بزند. اگر آیفون شما آخرین محل را فرستاد، شما آخرین محل آیفونتان را می بینید حتی اگر باتری آن تمام شود.

شما نیاز به وارد کردن یک پیام، یک شماره تلفن و یک پسکد دارید.

همه ی کاری که باید انجام دهید همین است! الان دستگاه شما در حالت لاست مود است یا زمانی که آنلاین شود فعال می شود. پس شما می توانید با استفاده از وبسایت Find my iphone یا برنامه ی آن، از راه دور محل آیفون گم شده ی خود را بیابید.

بعد از اینکه آیفون خود را پیدا کردید برای خارج کردن آن از حالت لاست مود، پسکد را وارد کنید.

همچنین برای خارج شدن از حالت لاست مود می توانید از طریق برنامه Find my iphone یا قسمت Find my iphone در سایت iCloud اقدام کنید؛ دستگاه خود را انتخاب کنید و گزینه ی "Stop Lost Mode" را انتخاب کنید.همچنین می توانید شماره تلفنی که به صورت پیام ارسال می شود را تغییر دهید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای دستگاه های آنلاین این ریسک وجود دارد که هکر ها به اکانت شما دسترسی می یابند. مواردی وجود دارد از اینکه مجرمان به اکانت آی کلود فرد دسترسی می یابند و با استفاده از Find my iphone آیفون یا مک را ریست می کنند. ما پیشنهاد می کنیم از یک پسوورد قوی برای آی کلود و فعال کردن two-factor authentication برای حفاظت از اکانت خود استفاده کنید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید