Do Not Disturb چیست و چه استفاده ای دارد

person نویسنده: امیر حسینی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 3079

گزینه Do Not Disturb امکان سایلنت کردن تماسها و هشدارهای آیفون را برای شما فراهم میکند.

حالت "Do not disturb"  یا "مزاحم نشو"  آیفون برای زمانی است که شما نمیخواهید در جلسات، مراسم های رسمی، رانندگی یا حتی در شب کسی مزاحم شما شود. این حالت فقط زمانی فعال است که گوشی شما قفل باشد. دانستن حالت do not disturb به شما کمک می کند تا از مزاحمت هایی که در زندگی روزمره شما توسط گوشی تان ایجاد می شود جلوگیری شود.

با فعال کردن این حالت، هشدار ها، اخطار ها و تماس های شما که در هنگام قفل بودن گوشی، باعث ایجاد صدا، لرزش و یا روشن شدن صفحه ی گوشی شما میشود متوقف می شود.

شما می توانید زمان ها و ساعت هایی را طوری برنامه ریزی کنید که با فعال کردن آن در ساعات، گوشی خود را از مزاحمت هایی که به وجود می آید ایمن سازید. تنظیم در ساعات مشخص مفید است اگر این زمان به صورت ثابت در هر روز باشد، مثلا  شب زمانی که خواب هستید و نمی خواهید کسی مزاحم شما شود. بعد از زمانی که این ساعت را برنامه ریزی کردید، تنظیمات آیفون شما روزانه به صورت خودکار در این زمان مشخص فعال می شود.

هنگامی که این گزینه فعال باشد در نوار ابزار بالای iOS آیکون ماه به نمایش در می آید.

 

 

در قسمت "SILENCE" ، شما می توانید اخطارها را همیشه بی صدا کنید به جای اینکه فقط گوشی شما قفل باشد.

در تنظیمات این قسمت شما می توانید دو استثنا برای این حالت قائل شوید:

 

اولین نوع بر اساس مخاطب های شما است. شما می توانید افرادی را از مخاطب های خود انتخاب کنید که در هنگام تماس آن ها، این حالت به وجود نیاید. این زمانی مفید است که شما نخواهید تماسی از افراد خاص را از دست بدهید. این حالت در قسمت "Allow Calls From"  تنظیم می شود.

 

نوع دوم بر اساس تکرار است. شما می توانید طوری آیفون خود را تنظیم کنید که در صورت تکرار تماس از یک شخص در مدت سه دقیقه، گوشی شما زنگ بخورد. برای فعال کردن آن، کافیست گزینه "Repeated Calls" را فعال کنید.

سرویس هنگام رانندگی

از دیگر مزایای این تنظیم در زمان رانندگی است که می توانید آن را فعال کنید.

 

هنگام فعال کردن "Do Not Disturb While Driving"، اخطارها و اطلاع های گوشی در اساس خواسته ی شما یا در طول یک زمان مشخص که برنامه ریزی کردید محدود می شود.همچنین دراین حالت به افرادی که با شما تماس میگیرند پیامکی ارسال شده و وضعیت شما در حال رانندگی را اطلاع می دهد.

یکی از مفیدترین نمود های این ویژگی، فعال شدن آن به صورت خودکار است. فراموش کردن در فعال کردن این تنظیم و فهمیدن در زمانی که اخطاری روی صفحه گوشی می آید، سبب می شود تا این تنظیم به طوری در اهداف خود شکست بخورد؛ چون زمانی که این پیام از یک شخص خاص روی صفحه ی آیفون شما ظاهر شود و پس آن شما این گزینه را فعال کنید، سوال هایی حول این پیام ذهن شما را فرا میگیردو حواستان پرت می شود.

شما می توانید به سه روش "Do Not Disturb While Driving" را در حالت خودکار قرار دهید:

به صورت خودکار: این روش بر اساس تشخیص جنبش است که سنسورهای داخلی آیفون تشخیص میدهند که شما در حال رانندگی هستید و این حالت به صورت خودکار فعال می شود.

زمانی که به بلوتوث خودرو متصل هستید: آیفون در بیشتر مواقع تفاوت بین یک بلوتوث اسپیکر معمولی و بلوتوث خودرو را تشخیص می دهد. زمانی که به بلوتوث خودرو خود متصل شوید این حالت به صورت خودکار فعال می شود.

به صورت دستی: هنگام فعال کردن این گزینه، زمان باز کردن گوشی خود، شما یک قدم بیشتر نیاز دارید؛ شما باید دکمه ی I'm Not Driving را بزنید.

 

شما با این سرویس، بدون حتی یک نگاه به گوشی تان می توانید از موسیقی خود لذت برده و به رانندگی خود ادامه دهید!

برای فعال کردن این سرویس  به تنظیمات رفته، گزینه Do Not Disturb را بزنید، پایین رفته و در قسمت Do Not Disturb While Driving  گزینه Activate  را بزنید و از سه گزینه بالا که ذکر شد یکی را انتخاب کنید.

 

تنظیمات پاسخ خودکار

با تنظیم کردن پاسخ خودکار، هنگام رانندگی به فردی که با شما تماس گرفته پیامی ارسال می شود و وضعیت شما را بیان می کند. اگر آن شخص واقعا به ارتباط با شما نیاز دارد، می تواند کلمه ی "Urgent" را پیامک کند و آیفون آن پیام را برای راننده نمایان می کند.

برای تنظیم کردن این گزینه، به قسمت Auto-Reply To  رفته و  مخاطب هایی را که میخواهید انتخاب کنید.

گزینه No One سرویس پاسخ خودکار را غیر فعال می کند.

گزینه Recents سرویس را برای مخاطب های اخیر فعال می کند.

گزینه ی Favorites سرویس را برای مخاطب های مورد علاقه تان فعال می کند.

گزینه All Contacts  سرویس را برای تمام مخاطب ها فعال می کند.

 

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید