7دلیل برای اینکه آیپد پرو جای مک بوک را نمی گیرد

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1891

ممکن است برخی گمان کنند که آیپدپرو قادر است جانشین خوبی برای مک بوک شود، این تصور غلط است. بایدتوجه داشت تفاوت های موجود در سیستم عامل های این دو، قابلیت و ویژگی های متفاوتی نیز برای این دو بوجود آورده است که مانع از شباهت این دو دستگاه به هم می شود.

آیپد پرو برای بیشتر مردم خوب کار می کند

پیش از اینکه به بررسی جزئیات بپردازیم، باید گفت که آیپد پرو می تواند یک کامپیوتر فوق العاده برای برخی از کارهای ضروری کاربران باشد. وهمچنین آیپد پرو می تواند برای کاربران حرفه ای نیز جوابگوی خوبی باشد. البته درصورتیکه کارهای شما فقط در قالب مرورگر وب، یادداشت برداری، ارسال ایمیل، تبادل فایل های pdf و تماشای فیلم باشد، آیپد پرو می تواند کامپیوتر فوق العاده ای برای شما باشد.

یکی دیگر از موارد استفاده از آیپد پرو برای هنرمندان است. براحتی می توانید تنها با استفاده از procreate یا Affinity Design و قلم اپل، اثرهای شگفت انگیزی را بوجود آورید. آیپد پرو می تواند بعنوان دستگاه مکمل مک بوک نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

1-سافاری آی او اس مناسب مرورگرهای دسکتاپ نیست

ممکن است دسترسی به حافظه خارجی و نرم افزارهای حرفه ای برایتان دارای اهمیت نباشد، ولی برای بسیاری از کاربران قدیمی تر آیفون، سافاری یک مشکل بسیار بزرگ است.

در بسیاری از بنچ مارک ها، این مرورگر در آیپد پرو خیلی بهتر از مک بوک در جاوا اسکریپت عمل می کند. اختلاف موجود در بین سافاریiOS و سافاری macOS مربوط به اعداد نمی شود، تنها بر سر تجربه کاربران می باشد. برخی از وب سایت ها در سافاری کار نمی کنند. و درصورتی که شما با موس وکیبورد در سافاری کار می کردید، احتمالا قابلیت استفاده از لمس در آیپد پرو می تواند سرعتتان را پایین بیاورد.

یک مشکل موجود در زمان استفاده از آیپد پرو 10.5 اینچی اینست که اگر مشغول کار و یا تحقیق هستید مرورگر یکی از اپ هایی است که باید پیش رویتان باز باشد. اگر سافاری را در حالت split view بگذارید، رابط کاربری کلا عوض می شود. نوار تب که در بالا قرار دارد ناپدید شده و اساسا رابط کاربری سافاری آیفون را در آیپد خواهید داشت. اگر از این طریق بخواهید بین 5 تب حرکت کنید، متوجه اذیت های آن خواهید شد. این پایان کار نیست، بلکه مرورگر سافاری از افزونه ها پشتیبانی نمی کند و فعالیت هایی از قبیل: کپی کردن لینک، افزودن بوک مارک و اشتراک گذاری یک صفحه نیاز به چند بار تپ کردن روی صفحه آیپد دارد.

شایان ذکر است که مرورگرهایی خیلی بهتر از سافاری در آیپد پرو وجود دارد، ولی تکنولوژی همه آن ها مشابه سافاری می باشد. می توانید از اپ خارجی icab mobile بمنظور دسترسی بهتر به مدیریت تب ها و دریافت پشتیبانی از افزونه ها استفاده نمایید، این درحالی است که این اپ را هم نمی توانید مرورگر پیش فرض قرار دهید.

2- نمی توانید اپ های پیش فرض را تغییر دهید

می توان این محدودیت را در گوشی آیفون ندید گرفت. ولی در صورت کارکردن طولانی مدت با آیپد خسته کننده خواهد بود. قادر نخواهید بود که مرورگر، اپ ایمیل و تقویم پیش فرض را به اپ خارجه منتقل کنید. برای انجام همه این کارها می توانید از اپ خارجی استفاده کنید، ولی در صورت کلیک روی لینک و یا اشتراک گذاری دوباره به اپ پیش فرض برمی گردید.

3-اپ ها هنوز محدود هستند

iOSمحیطی بسته است. درصورتیکه macOSیک محیط باز است. به اینصورت که برنامه ها قادر خواهند بود که تنها در محیط کوچک خود کار کنند وارتباط چندانی با سایر اپ ها نداشته باشند. اپ هایiOS نیز همانندmacOS نمی توانند به ویژگی های فایل سیستمی یا هسته سیستم عامل از قبیل همگام سازی دسترسی داشته باشند.

کارهایی که در مک او اس قادر به انجام آنها بودید، در آی او اس قادر به انجام آنها نخواهید بود. مانند همگام سازی اطلاعات پس زمینه، اجرای سرورهای توسعه یا حتی اتوماسیون. اپ های موجود در iOS عملکرد و دامنه محدودی دارند. همچنین انجام کارهای ساده دانلود pdf، ویرایش و نشانه گذاری آن بیش از 2تا 3 اپ و چندین تپ را درگیر می کند. در آیپد هیچگونه گیمپ، ایلوستریتور، فتوشاپ یا final cut X وجود ندارد.

4- تقابل Utilities با Workarounds

MacOS یک پلتفرم است که با برنامه های کوچک پرشده است. برای دیدن چهار منطقه زمانی در نوار منو، اپ مخصوصی وجود دارد. همچنین برای ذخیره و مدیریت هرچیزی که درکلیپ بوردکپی کرده اید، اپ مخصوصی برای اینکار وجود دارد. برای نوشتن اسکریپتی برای جایگذاری همه اسکرین شات های یک روز در یک فولدر از اپ Automator باید استفاده نمایید یا تنها یک AppleScript بنویسید. اپ Alfred اجازه ساختن جریان های کاری را برای هر نوع اتوماسیون یا تسکی که فکر می کنید را به شما می دهد.

macOS زیر ساختی دارد که بموجب آن بهروری شما افزایش می یابد. می توانید آن را انتخاب و از آن استفاده نمایید. در iOS باید زیر ساخت را خودتان ایجاد کنید، این درحالی است که در هرمرحله از ساخت آن آی او اس شما را اذیت می کند.

5- بدون دسترسی به فایل های سیستمی یا حافظه خارجی

در آیپد کارکردن با فایل ها کار دشواری است. اپ جدید files نیز کاربرد زیادی ندارد. درصورتیکه قبلا از finder برای سازماندهی استفاده می کردید، حال باید کلا به آیکلود درایو یا دراپ باکس مهاجرت نمایید تا بتوانید تجربه قبلی رادر این خصوص داشته باشید. درضمن بعضی از اپ ها از انتخاب کننده اپ files پشتیبانی نمی کنند پس مجبور هستید که به فایل های تکراری پایان داده یا دستی آن ها را همگام نمایید. آیپد پرو پورت USB_C دارد ولی نمی توانید از آن بمنظور اتصال به حافظه خارجی استفاده نمایید. قادر نخواهید بود که فلش به آن وصل کرده و اطلاعات را کپی کنید و یا پشتیبانی بگیرید.

6- مالتی تسکینگ محدود

تنها دو برنامه را همزمان در صفحه خواهید داشت. می توانید یک پنجره شناور را نیز کنار صفحه بیاورید، ولی فقط همین چند کار کوچک امکان پذیر است. همچنین، نمی توانید لایه ها را مانند مک شخصی سازی کنید.

7- USB_C هنوز یک امید واهی است

این پورت آزادی عمل نداشته و تنها قادر است صفحه نمایش دومی را نمایش دهد. پشتیبانی از صفحه نمایش خارجی باید توسط هر اپ بطور اختصاصی نوشته شود. همچنین تنها بعنوان یک صفحه نمایش ساده استفاده خواهد شد نه صفحه نمایش لمسی تعاملی.

درنتیجه، یعنی استفاده از مانیتور خارجی متصل به آیپد دارای محدودیت هایی است. زمانیکه مک بوک را به صفحه نمایش خارجی وصل می کنید، دنیایی جدید مقابلتان باز خواهد شدو بمنظور انجام کارهای هیجان انگیز، صفحه نمایش بزرگتری در اختیار خواهید داشت. ولی آیپد اینگونه نیست.

درضمنUSB_Cنمی تواند به پرینتر و درایوهای خارجی متصل شود. از این رو نمی توانید اطلاعات را درون ریزی و یا برون ریزی کنید. تنها عکس ها را می توانید آن هم در اپ photos .هرچند قادر خواهید بود گوشی آیفون خود را از طریق آیپد شارژ نمایید که این یکی از نکات مثبت است.

می توانید خود را با آن وفق دهید؟

نمی توان گفت که تقابل بین آیپد پرو و مک بوک تنها بر سر سخت افزار و یا قیمت است. سخت افزار آیپد پرو سرعت بالایی دارد و با توجه به مشخصات آن، قیمت بالای که دارد منطقی بنظر می رسد. ولی آی او اس در آیپد پرو هنوز به آن سطح نرسیده است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید