آیفون 11 ؛ دوربین بی نظیر، رنگ بندی جدید

person نویسنده: بهنام سکاکی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 3566

امشب ساعت نه و نیم به وقت ایران، اپل جانشین آیفون XR را معرفی کرد: آیفون 11
همانطور که احتمالا اطلاع دارید آیفون ایکس آر (iPhone XR) به صفحه نمایش ال سی دی مجهز است که این سبب شده بود تا در طول یک سال اخیر به آیفون محبوب مشتریان شرکت اپل تبدیل شود، زیرا ال سی دی، قیمت این گوشی را کمتر کرده است. حال اپل این گوشی را برای سال 2019 در قالب آیفون 11 بروز رسانی کرد.
مانند مدل سال قبل، آیفون 11 صفحه نمایش 6.1 اینچی دارد و طراحی آن با شکاف جلو برای تشخیص چهره، بسیار شبیه به سال قبل است. رنگ بندی آیفون 11 نسبت به مدل های قبل بیشتر شده؛ بنفش، سفید، سبز، زرد، مشکی و قرمز رنگ های این مدل هستند!

 
بزرگترین تغییر مربوط به دوربین پشت است.

 
دوربین آیفون ایکس آر تنها یک لنز زاویه گسترده 12 مگاپیکسلی دارد، در حالی که آیفون 11 شامل سیستم دوربین دوتایی به همراه لنز 12 مگاپیکسلی بسیار زاویه گسترده (ultra-wide) می باشد که از زوم اپتیکال 2 برابر نیز پشتیبانی می کند. حتی سطح جدید همه جانبه ی دوربین نیز به شما این اجازه را می دهد که بیرون فریم را مشاهده کنید تا بتوانید جزییات عکس هایی که با لنز بسیار زاویه گسترده برداشته می شود ببینید.

 iphone 11 camera


آن چیزی که واضح است اهمیت دوربین برای اپل است. اپل تکنیک tone mapping چند مقیاسی را اضافه کرده تا هایلایت ها را نسبت به قسمتی که هر کدام قرار دارد اثر دهد. همچنین اثر مونو پرتره high-key، عکس پرتره شما را به عکس تک رنگ مانند عکاسی در استودیو تبدیل می کند.
شاید بزرگترین قابلیت جدید، حالت شب (Dark Mode) باشد. حالت شب از براکت های تطبیقی برای عکاسی بهتر در شب استفاده می کند. برای عکاسی در شب نیازی به فلاش ندارید چرا که با استفاده از حالت شب، رنگ ها طبیعی و عکس ها روشن تر است!

 

iphone 11 dark mode

 
برای فیلمبرداری می توانید انتخاب کنید که با کدام لنز، معمولی یا زاویه بسیار گسترده (ultra-wide)، استفاده کنید. قابلیت فیلمبرداری 4K تا 60 فریم بر ثانیه، اسلوموشن، فناوری تایم لپس و محدود دینامیک گسترده تر جدید میان دو لنز از دیگر ویژگی های دوربین آیفون 11 است.
دوربین جلو آیفون 11 نیز پیشرفته تر شده؛ دوربین 12 مگاپیکسلی زاویه گسترده، دارای فناوری TrueDepth با قابلیت عکسبرداری به حالت منظره یا لند اسکیپ در صورت چرخش! همچنین با دوربین جلو می توانید به صورت 4K / 60 fps و اسلوموشن فیلمبرداری کنید. اپل این قابلیت را شلخته یا slofies نامیده! کافیست هنگام سلفی دوربین خود را بچرخانید تا دوربین به صورت خودکار شما را در کادر قرار دهد، سپس با فیلمبرداری 120 فریم بر ثانیه از خودتان فیلم های سرگرم کننده بگیرید و از حالت شلخته ی خود لذت ببرید!
داخل آیفون 11، آخرین نسخه ی تراشه A13 Bionic قرار دارد و به صورت طبیعی سریع ترین CPU و نیز سریع ترین GPU یک گوشی هوشمند است. اپل کارایی این تراشه را با اجرای یک بازی به نام Pascal's Wager روی صحنه نشان داد.

 

iphone 11 a13 bionic

 
باتری آیفون 11 نیز تقویت شده و حدود نیم ساعت بیشتر از باتری آیفون XR شارژ نگه می دارد. فناری تشخیص چهره نیز بهبود یافته و سرعت اجرای بالاتری دارد. مقاومت این گوشی زیبا در آب به حدود 2 متر به مدت 30 دقیقه رسیده و دارای رتبه IP68 است در حالی که آیفون XR رتبه ی IP67 را نصیب خود کرده بود.

 
قیمت آیفون 11 را اپل 699 دلار تخمین زده که از 20 سپتامبر وارد بازار خواهد شد.

منبع: The Verge ، Apple

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید